Interfejs diagnostyczny iCar - Samodzielnie zdiagnozuj swoje auto!
Planujesz kupić używane auto, a może zastanawia Cię co dzieje się pod maską Twojego samochodu i czy wszystko z nim w porządku? Z pomocą przyjdzie Ci interfejs diagnostyczny iCar! To profesjonalne rozwiązanie dla tych, którzy chcą mieć pełną kontrolę nad swoim samochodem. iCar są obecnie jednymi z najnowszych interfejsów diagnostycznych, a ich zdecydowaną zaletą jest to, że łączą się z większością silników aut osobowych na szynie CAN.
Interfejsy iCar pozwalają na bezprzewodową diagnostykę za pomocą Bluetooth lub WiFi Bluetooth (w zależności od zakupionej wersji interfejsu).
Od czego zacząć?
Zanim przejdziemy do prezentacji produktów przede wszystkim musimy określić, czy do Twojego samochodu można podłączyć interfejs OBD II Bluetooth lub WiFi. Odpowiednie, 16-pinowe złącza można znaleźć w większości kilkunastoletnich aut, ale to jeszcze nie gwarantuje możliwości komunikacji ze smartfonem. System OBDII (proszę nie mylić ze złączem OBD2) obowiązuje w USA i Azji od 1996 roku, w Europie i pozostałych od 2000 roku samochody z silnikiem benzynowym a od 2004 roku samochody z silnikiem diesla. Listę dopasowania znajdziecie Państwo na samym dole tego artykuły.
Interfejs iCar2 - pozwala na bezprzewodową diagnostykę wszystkich aut z protokołem OBD2, nie potrzebuje żadnych dodatkowych sterowników. Narzędzie jest bardzo łatwe i intuicyjne w obsłudze. Jest to rozwiązanie dla tych, którzy chcą mieć pełną kontrolę nad swoim samochodem. Diagnostyka samochodowa może być naprawdę prosta.
Znaczna większość modeli takich uchwytów jest odchylana co zapewnia nam swobodny dostęp do bagażnika. Bagażnik na hak to najwygodniejsza i najbardziej solidna konstrukcja. Mimo tego, że wymaga dość dużej inwestycji, zwłaszcza gdy musimy dodatkowo wyposażyć się w hak to jest na pewno warta swej ceny.
Główne atuty iCar2:
• Nie wymaga baterii - zasilanie z wtyku OBD II,
• Mały rozmiar i zwarta konstrukcja,
• Stabilne bezprzewodowe połączenie,
• Wbudowany auto-wyłącznik po 30 min bezczynności (nie rozładowuje akumulatora),
• Przycisk POWER wzbudza interfejs z trybu oszczędzania energii.
Jakie są możliwości interfejsu iCar2?
1. Odczyt i skasowanie błędów OBD-II - wszystkie protokoły
2. Odczyt kodów błędów oczekujących, kiedy lampka MIL jeszcze się nie pali
3. Odczyt kodów błędów zarejestrowanych, które spowodowały zapalenie lampki MIL
4. Odczyt kodów błędów ogólnych i charakterystycznych producenta
5. Odczyt parametrów online
6. Kasowanie lampki CHECK ENGINE
7. Podgląd zamrożonych ramek - FREEZE FRAMES
8. Monitorowanie parametrów pracy silnika w czasie rzeczywistym - LIVE DATA
9. Sprawdzanie znaczenia kodów błędów
10. Pomiar parametrów takich jak czas od 0-100 km/h
11. Pomiar mocy silnika (KM)
Interfejs iCar3 wraz z oprogramowaniem poinformuje Cię o błędach i usterkach, które mają miejsce w układzie napędowym, nadwoziu (działanie świateł, szyb, elektroniki itd.), podwoziu oraz komunikacji sieciowej. Ponadto zestaw umożliwi Ci odczytanie obrotów silnika, temperatury płynów, napięciu sieci elektrycznej. Oprogramowanie wskaże także możliwe przyczyny usterek oraz zaproponuje rozwiązania. Przedstawi Ci również historię awarii i napraw pojazdu.
Do jego obsługi potrzebne jest urządzenie wykorzystujące połączenie WIFI lub Bluetooth (w zależności od zakupionej wersji interfejsu). Interfejs iCar3 podobnie jak iCar2 odczytuje i kasuje błędy OBD II, jest rozszerzony od wersji iCar2 o większą ilość obsługiwanych protokołów:
SAE J1850 PWM (41.6 kbaud), SAE J1850 VPW (10.4 kbaud), ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud), ISO 14230-4 KWP (5 baud init, 10.4 kbaud), ISO 14230-4 KWP (fast init, 10.4 kbaud), ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbaud), ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 500 kbaud), ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 250 kbaud), ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 250 kbau), A.SAE J1939 CAN (29bit ID, 250*Kbaud), B.USER1 CAN (11*bit ID, 125*Kbaud), C.USER2 CAN (11*bit ID, 50*kbaud).
Interfejs iCar Pro - jest bardzo łatwy i intuicyjny w obsłudze. Jest to rozwiązanie dla tych, którzy chcą mieć pełną kontrolę nad swoim samochodem. Diagnostyka samochodowa może być naprawdę prosta.
Główne atuty iCar PRO:
• Umożliwia pobieranie danych na nośnikach zewnętrznych w różnych formatach,
• Nagrywanie parametrów i grafik w czasie rzeczywistym,
• Podłączenie z dowolnego komputera, tabletu lub smartfona,
• Adapter wykorzystuje jeden z najszybszych i niezawodnych chipów ARM,
• Obsługuje wszystkie protokoły OBDII,
• Po 30 minutach bezczynności włącza się opcja auto-sen,
• Mały rozmiar urządzenia.
Program SDPROG - Oprócz interfejsu, do wykonania diagnostyki samochodu potrzebne nam jeszcze będzie odpowiednie oprogramowanie. Programy diagnostyczne opierają się na innowacyjnym systemie sprawdzającym i kontrolującym wszystkie niezbędne czujniki oraz procesy zachodzące w naszym pojeździe. Podczas badania diagnostycznego sprawdzane są parametry poszczególnych układów samochodu, a następnie porównywane z podanymi przez producenta danymi wzorcowymi. Nowoczesne programy diagnostyczne umożliwiają naprawę błędów w czasie rzeczywistym. Wskutek tego wiele awarii, których naprawa i wykrycie zabierały niegdyś mechanikom sporo czasu, teraz można zreperować „od ręki”. Wszystko to stało się możliwe dzięki komputerowi pokładowemu zainstalowanemu we wszystkich nowszych samochodach.
Szczególnie polecanym na rynku jest program SDPROG, który współpracuje z interfejsem iCar. SDPROG jest to polskie oprogramowanie diagnostyczne do interfejsów OBDII i ELM327, które łączy się z komputerem pokładowym samochodu, dostarczając najważniejszych informacji związanych z jego pracą.
Dzięki SDPROG uzyskamy ważne informacje przydatne przy zakupie używanego samochodu. Aplikacja ma możliwość monitorowania poszczególnych czujników w samochodzie takich jak: obroty i temperatura silnika, napięcie w instalacji elektrycznej, pozycja pedału przyśpieszenia, ciśnienie doładowania turbosprężarki. Z programu można korzystać na komputerze, telefonie, tablecie oraz smartwatchu. Otrzymujesz dożywotnią licencję oraz bezpłatne aktualizacje. Kod licencyjny może być przypisany równocześnie do jednego telefonu, tabletu oraz komputera.